- Kő kaspó - ALG - Fekete - Aranyozott Ozirisszel
MK005 - Dombormű - Egyiptom - Shu
Különleges, az ókori fáraók korából eredeztethető egyiptomi történelem főbb alakjainak sorozatából.
Méretei: ~ 27 x 72 cm
Anyaga: Fehér műkő üvegszálas erősítéssel, süllyesztett fém akasztóval.
100%-ban kézműves termék!
Antikolt gipszből is rendelhető.
Raktárról vásárolható, megrendelhető:
1144-Budapest, Vezér u. 71/A. fsz.3
Nyitva: szerda, csütörtök 9-18-ig. (06-1) 706-10-85
Mobil: 06-70-240-65-05
Web: www.stone-picture.hu
E-mail 1: info@stone-picture.hu
E-mail 2: flavintrade@gmail.com
Ezen termék házhoz szállítása csak nagyobb tételnél, a szállítási költség felszámításával van lehetőség.
A személyes átvétel nyitvatartási időben a fenti címen lehetséges, ettől eltérő időpont egyeztetés alapján megoldható.
Shu az ókori egyiptomi vallás egyik istene, a héliopoliszi Enneád tagja. A levegő istene. Atum köpéséből vagy spermájából született, ikertestvére és felesége Tefnut, a pára istennője. Gyermekeik Geb ésNut, unokáik Ozirisz, Ízisz, Széth ésNebethet. Su nevének jelentése: „üresség” vagy „aki felkel”.
Összefüggésbe hozták a fénnyel, illetve Toth és Honszu lunáris istenekkel is. Talán mert Tefnut is kapcsolatban állt a Holddal. Sut néha azonosították Bésszel, mert mindkettejüknek védőisteni funkciója van. A napbárkán ő is védi Rét Apophisztól. Az alvilágban azonban hóhérként is megjelenik.
A fénnyel való kapcsolata miatt egy ideig még Ehnaton is tisztelte. Athon nevének korábbi változatában Su is említődik.
Általában emberként ábrázolták, amint felemelt karjával az eget (Nut testét) tartja a föld (Geb) fölött. Antropomorf ábrázolásain, a fején strucctoll látható, ami egyben nevének hieroglif írásmódja is. Oroszlánként is megjelenhetett.
Egy Ptolemaiosz-kori szöveg szerint Su sokáig Egyiptom királyaként uralkodott, majd mikor megöregedett, felment az égbe Réhez. Su gyermekeinek, Geb földistennek és Nut égistennőnek a gyermekei a csillagképek, melyeket Nut lenyelt, ezért Geb haragos lett rá. Su ezek után kettéválasztotta Gebet és Nutot.
A Piramisszövegekben említik Su tavait, amelyben a király megtisztul. Ez talán a ködöt jelenti, „Su csontjai”, amelyeken a király az égbe kapaszkodik, pedig a felhőket.
A Halottak könyve az alvilági bíróság egyik tagjaként tünteti fel. Amikor Tefnut, a Napszem sértődöttségében elmegy Núbiába, Thot oldalán Su is elmegy érte: pávián képében dallal és tánccal csalogatja vissza Egyiptomba. Tefnut visszatérése után házasságra lép Suval, mire ismét kizöldül a természet.
Bár a Piramis- és Koporsószövegekben is utalnak rá, kultusza csak az Újbirodalomtól mutatható ki. Su és Tefnut fő kultuszközpontja Nai-ta-hut (ma Tell el-Mukdam, görög nevén Leontopolisz, mert a két istent oroszlán formájában imádták itt). A Későkorban neki tulajdonították a világmindenséget megújító hatalmat, emiatt imákban és varázsszövegekben gyakran említik.